Com és tradició, periòdicament, el govern de l’Estat vol resoldre el problema del fracàs escolar dels estudiants de secundària amb una nova llei.

El 2002 va ser la LOCE; el 2006, la LOE, i ara, la LOMCE (avantprojecte de llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa).
En totes elles, l’educació tecnològica, que va entrar amb retard (LOGSE 1990) a l’ensenyament secundari respecte a d’altres països, s’ha anat reduint, més significativament a la resta de l’Estat que a Catalunya, gràcies a la tasca de les associacions del professorat de tecnologia.
Per fer esmenes a la LOMCE, s’han mobilitzat els diferents col·lectius de professors de secundària, i, per la branca de tecnologia, s’ha creat la Plataforma Estatal d’Associacions de Professorat de Tecnologia (PEAPT).

Podeu trobar més informació a:

Avantprojecte LOMCE 
PEAPT (Plataforma Estatal d’Associacions de Professorat de Tecnologia) 
Agrupació del professorat de tecnologia català a la xarxa, TECNOPROFES
«Situación de la Tecnología en la LOMCE. Análisis y propuestas de modificación»
Llista de suports i adhesions en l’àmbit estatal, on hi ha el model de carta per a adherir-s’hi