«El mercat de l’aviació comercial»
a càrrec dels senyors Ramón Dorrego, cap de Desenvolupament de Serveis de Màrqueting d’Atenció al Client d’Airbus, i Héctor Asensio, director d’Estratègia i cap d’Anàlisi Industrial i de Prospecció de Mercat d’Atenció al Client d’Airbus.
Dia i hora: 23 de març de 2009, a les 12 h
Lloc: Sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa, ETSEIAT (carrer Colom, 11, 08222, Terrassa)
Sinopsi
La conferència s’emmarca en el cicle que l’ETSEIAT ha organitzat dins de les jornades de formació complementària de l’assignatura de transport aeri: organització i explotació, que s’imparteix en el quart curs d’enginyeria aeronàutica.
Sota el títol «El mercat de l’aviació comercial», els senyors Ramón Dorrego i Héctor Asensio ens introduiran en el complex món de com fer les anàlisis del mercat de l’aviació des de tres nivells: des del mercat dels passatgers amb l’impacte que la situació actual de crisi econòmica està provocant en el sector i, consegüentment, en la compra o devolució de les aeronaus prèviament encarregades; des de la manera com aquesta situació afecta la tecnologia de les futures aeronaus comercials de transport aeri, i des de la repercussió que té tant en els proveïdors dels fabricants d’aeronaus així com en els altres actors del sistema de serveis aeris.
Sobre els autors
Ramón Dorrego i Héctor Asensio són enginyers aeronàutics per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers Aeronàutics de la Universitat Politècnica de Madrid. A més a més, han cursat un màster en gestió d’empreses (MBA) de la Universitat Oberta a l’Air Business Academy de Tolosa, i des de fa més de nou anys treballen a Airbus de Tolosa.
Ramón Dorrego ha desenvolupat sempre l’activitat professional en el camp del màrqueting dels productes d’Airbus i, actualment és el cap de Desenvolupament de Serveis de Màrqueting d’Atenció al Client d’Airbus.
Héctor Asensio ha treballat a Airbus de Tolosa en els departaments d’Operacions en Vol i de Compatibilitat Aeroportuària, i des de l’any 2008 és director d’Estratègia i cap d’Anàlisi Industrial i de Prospecció de Mercat d’Atenció al Client d’Airbus.
Nota:
– La conferència s’emmarca en el cicle que l’ETSEIAT ha organitzat dins de les jornades de formació complementària de l’assignatura de transport aeri: organització i explotació, que s’imparteix en el quart curs d’enginyeria aeronàutica.
Altres enllaços d’interès:
Escuela Técnica Superior de Ingenieros Aeronáuticos de la UPM
Air Business Academy de Tolosa